Elérése: Törzsadatok -> Szállító törzs -> alsó gombsoron  (Új) gomb

Új szállító létrehozásakor a megjelenő ablakban az alábbi fülekkel találkozhat: (ezeket alább részletesen bemutatjuk): 

  1. Általános adatok: a kék háttérszínű mezők kitöltése kötelező, a fehéreket opcionálisan megadhatja.
  2. Kapcsolati adatok fülön szükség esetén rögzíthet új kapcsolattartókat, és kapcsolatfelvételeket.
  3. Csatolt dokumentumok fülön új dokumentumokat, fájlokat csatolhat a szállítóhoz.
  4. Nyomtatási, nyelvi és egyéb beállítások
  5. Árlista fülön új cikkeket tud rögzíteni a szállítóhoz árakkal, vagy árak nélkül.
  6. Ha szeretné rögzíteni a szállítót a megadott adatokkal, kattintson a  (Rögzít) gombra.


Új szállító létrehozása - Általános adatok fül


Mező név

Tartalom

Név

Szállító neve

Adózó gazdasági típusa:

A Szállító magánszemély, szervezet, egyéni vállalkozó vagy adószámmal rendelkező magánszemély lehet.

Cím


Szállító címe: ország, megye, irányítószám, település, utca-házszám bontásban. A rendszer alapértelmezetten az ország mezőt kitölti Magyarország értékkel, mely szabadon módosítható.

Levelezési cím


Szállító levelezési címe: ország, megye irányítószám, település, utca-házszám bontásban. A cím melletti ikon segítségével a Cím részben megadott adatokat másolhatjuk át.

Központi elérhetőségek

Telefon
Fax
GSM
Email

Szállító központi telefon, fax és mobilszáma, illetve e-mail címe.

Pénzügyi elérhetőségek

Telefon
Fax
GSM
Email

Szállító pénzügyi telefon, fax és mobilszáma, illetve e-mail címe.

Honlap

A szállító weboldalának címe.

Bankszámlaszám

A szállító bankszámlaszáma.

Adószám

A szállító adószáma. Megadása alapértelmezetten opcionális, amennyiben megadjuk, úgy a rendszer ellenőrzi a formátum helyességét. Paraméter segítségével a megadása kötelezővé tehető.

Csoportos adószám v. CSASZ

Csoportos adószám vagy CSASZ megadásának lehetősége.

EU adószám:

A szállító közösségi adószáma. Megadása opcionális, amennyiben megadjuk, úgy a rendszer ellenőrzi a formátum helyességét.

Alapértelmezett pénznem

A szállítóhoz kapcsolódó beszerzési számla rögzítésekor alapértelmezettként felkínált pénznem.

Fizetési mód

Adott szállítóhoz kapcsolódó beszerzési számla rögzítésekor alapértelmezettként felkínált fizetési mód.

Fizetési határidő

Adott szállítóhoz kapcsolódó beszerzési számla rögzítésekor (amennyiben annak fizetési módja átutalás) alapértelmezettként felkínált fizetési határidő (a bizonylat keltezéséhez képest napokban).

Alapértelmezett ÁFA típus

A szállítóhoz kapcsolódó beszerzési számla rögzítésekor alapértelmezettként felkínált ÁFA típus.

Minősítés

A szállító minősítése (a rendszer a minősítéstől függően képes beszerzési bizonylat rögzítésekor figyelmeztető üzenet megjelenítésére). Értéke lehet: A, B vagy C.

(Bővebben a minősítésekkel kapcsolatos beállításokról a Törzsadatok – Szállító törzs beállításai c. fejezetben.)

Ingyenes házhoz szállítás limitösszege

Ingyenes házhoz szállítás limitösszege forintban.

Jótállási ügyintézés módja

Jótállási ügyintézés módja

Jótállási ügyintézés hossza

Jótállási ügyintézés hossza (napokban).

Termékskála szélessége

Termékskála szélessége

Megjegyzés

Saját megjegyzés.

Engedélyezett
 /

Beállítása esetén: A szállítóhoz rögzíthető bizonylat.

A  (Cégadatok lekérdezése adószám alapján a NAV adatbázisból) gomb segítségével, helyes adószám esetén, minden ügyfél adat lekérdezhető a NAV adatbázisából, a megadott adatokat felülírja a lekérdezett adatok szerint.

Új szállító létrehozása - Kapcsolati adatok fül


Kapcsolati személy (kapcsolattartó) rögzítése

A felső Kapcsolatok ablakrésznél nyomja meg az  (Új) gombot, majd a felugró ablakban töltse ki a Kapcsolattartó adatait. A Név:  megadása kötelező, a többi mező opcionális (Telephely, Beosztás, Telefon, Fax, GSM, E-mail, Felelős, Kapcsolati gyakoriság, Következő kapcsolatfelvétel, Megjegyzés, Hírlevelet kér)

A  (Rögzít) gombbal tudja hozzáadni a Kapcsolattartót a Szállító adatlapjához.

A rendszer képes e-mail értesítő küldésére mind a következő kapcsolatfelvétel, mind az előző kapcsolatfelvétel során rögzített teendők határidejéhez kapcsolódóan. (Az e-mail értesítők beállításáról bővebben az Ütemezett e-mail értesítők beállításai c. fejezetben.) A rendszer az első értesítést 3 nappal a következő kapcsolatfelvétel, illetve a kapcsolatfelvétel kapcsán rögzített teendő határidejének lejárta előtt küldi, majd ezt követően naponta ismétli azt, amíg a kapcsolatfelvétel meg nem történik, illetve a feladat státusza Elvégezve-re nem módosul. A rendszer az értesítést a kapcsolatfelvétel felelősének küldi, azonban ha nincs felelős beállítva, vagy a felhasználó törzsben nincs megadva az e-mail címe, akkor az alapértelmezett e-mail címre küldi a rendszer az e-mailt.

A Kapcsolatok lista azokat az embereket tartalmazza, akiken keresztül az Ön cége a szállítóval való kommunikációt kezdeményezheti. A szállító részéről a kapcsolattartók a Kapcsolatok résznél opcionálisan rögzített emberek, az Ön cége részéről pedig minden kapcsolattartóhoz (egységesen vagy egyedileg) hozzárendelhető legfeljebb egy dolgozó, aki a kommunikációért felelős.

Kapcsolat felvételi adatok rögzítése

Haráridő : Az adott interakciókkal kapcsolatos jövőbeni teendőkhöz kapcsolódó határidő. Amennyiben a jelenlegi kapcsolati személy adatainál be van állítva Felelős, úgy a Felelős e-mailcímének megadottságától függően a rendszer a határidő előtt 3 nappal üzenetet küld a Felelősnek vagy az alapértelmezett e-mailcímre. Kétféle érték állítható be: egy konkrét dátum vagy „nincs”, ebben az esetben a rendszer nem küld üzenetet a határidő közeledése miatt.

A Kapcsolat felvételek lista a jelenleg kijelölt kapcsolattartóval való kapcsolatfelvételeket listázza. Ide rögzítheti az összes tervezett és nem tervezett kapcsolatfelvételt az adott kapcsolattartóval, rögzítve a megbeszélés témáját, tartalmát és a témával kapcsolatos jövőbeni teendőket.


Új szállító létrehozása - Csatolt dokumentumok fül

Ebben a fülben a szállítóhoz fájlokat rögzíthet.

Az  (Új) gomb megnyomása után új ablak jelenik meg a következő adatokkal:


Mező név

Tartalom

Fájl

Ide írhatja be kézzel, vagy a mező jobb oldalán található „mappa” ikonra kattintva betallózhatja a fájlt, amelyet szeretne az ügyfélhez elmenteni.

Név

Ide írhatja be, hogy a Fájl mezőnél megadott fájlt milyen névvel szeretné azonosítani a rendszerben. Automatikusan kitöltődik a fájlnévvel, hosszú fájlnév esetén a fájlnév törzsét rövidítve, de szabadon változtatható.

UNC dokumentum link

A fájl elérési linkje.

Fontos! Ez a mező nem szerkeszthető! A program automatikusan tölti ki!

UNC dokumentum link mentése
 /

Kiválasztása esetén a program nem menti el magát a fájlt, csak az elérési útját.

Ebben az esetben a fájlt mindaddig meg tudja nyitni, amíg a fájl nevét nem módosítják, nem törlik, vagy az elérési helyéről nem mozdítják el. Amennyiben a fájlt letörlik, elmozdítják, átnevezik, úgy ennek a rádiógombnak a kiválasztása esetén a fájlt nem éri el, nem tudja megnyitni.

Előnye, hogy a fájl nem foglal helyet a programon belül, sok fájl esetén helytakarékos megoldás. Továbbá előnye az is, hogy amennyiben egy csatolt fájlt szerkesztenek (fejlesztenek, javítanak), úgy Ön mindig a legutóbbi, legfrissebb fájlt éri el.

Fájl mentése
 /

Kiválasztása esetén a program lementi magát a fájlt.

Ebben az esetben a fájl mindaddig a rendelkezésére áll, amíg Ön ezen a képernyőn keresztül ki nem törli a listából. A fájl helyet foglal a merevlemezén a program részeként, sok csatolt fájl esetén esetlegesen lemezterületi problémák is felléphetnek. Amennyiben az eredeti fájlt szerkesztik, úgy a program által lementett fájl továbbra is azzal a tartalommal bír, amelyet ön csatoláskor rögzített.

Előnye, hogy független a fájl eredeti elérési útjától, hiszen a program saját magának készít egy másolatot, és azt a másolatot használja.


Új szállító létrehozása - Nyomtatási, nyelvi és egyéb beállítások fül

Ebben a fülben a szállító számláinak nyomtatásával, nyelvével és egyebekkel kapcsolatos beállításait adhatja meg.

Üzletkötő :  Itt lehet kiválasztani az Ön cégénél dolgozó üzletkötőt, aki a szállítóhoz tartozik.

Raktár  : Raktárválasztási lehetőség a szállítóhoz kapcsolódóan. Tájékoztató jellegű adat, nincs szerepe bizonylatkészítéskor.


Új szállító létrehozása - Árlista fül

A Szállító / Árlista és a Cikk / Szállítók között kétirányú szinkronizáció érvényesül:

  1. ha egy cikk rögzítésekor, módosításakor hozzáad egy szállítót és a hozzá tartozó nettó beszerzési árat, akkor az adott szállító árlistáján is meg fog jelenni a cikk, továbbá
  2. ha a szállító árlistájához hozzáad egy meglévő cikket egy nettó beszerzési árral, akkor annak a cikknek az adatainál is rögzül a szállító a megfelelő árral.

Meglévő cikk beillesztése Szállítói árlistába


Mező név

Tartalom

Szállító

A kiválasztott szállító neve.

Automatikusan kitöltődik, nem módosítható!

Cikk
 /

A kiválasztott cikk neve.

Új árlistás cikk beillesztésekor kötelezően megadandó (kék) választómező, míg már beillesztett cikk módosításakor automatikusan kitöltött, nem módosítható (sárga) mező.

Cikkszám

A kiválasztott cikk cikkszáma.

Automatikusan töltődik ki, miután a cikk ki lett választva, nem módosítható!

N° árlistás ár

Olyan ár, amelyet a cikkhez nettó árlistás árnak megadnak.

Amennyiben ennek a mezőnek a tartalma egy 0, úgy beszerzés esetén a cikkhez tetszőleges beszerzési ár beírható.

Amennyiben ennek a mezőnek a tartalma egy pozitív szám, úgy beszerzés esetén a program automatikusan kitölti ezzel az értékkel a beszerzési árat, ami tetszőlegesen módosítható, amennyiben a beírt beszerzési ár az itt megadott ártól különbözik, a program figyelmeztető ablakot ad be, hogy biztosan az Ön által beírt árat kívánja-e használni.

Szállítói termékkód (rendelési szám)

Az a kód, amely az adott cikket szállítói oldalról azonosítja.


A cikk státusza az alábbiak közül választható: elérhető, ideiglenesen nem elérhető, megszűnt. A státusz csak az adott szállító vonatkozásában ad tájékoztatást a cikkről. Ha a cikkhez tartozik több szállító, előfordulhat olyan, hogy egy szállítónál megszűnt a termék, míg egy másik szállítő esetében elérhető. Az itt beállított státuszok szerepe a Szállítási határidők megadása funkcióban jelentkezik. Erről bővebben a Beszerzés - Szállítási határidők megadása c. fejezetben olvashat.

  1. Kattintson az alsó gombsoron az  (Új) gombra! Ekkor egy új ablak nyílik meg, amiben a Szállító:  mező automatikusan kitöltődik a kiválasztott szállító nevével.
  2. Kattintson a Cikk:  mező jobb oldalán található „ablak” ikonra! Ekkor egy új ablakban megjelenik a Cikk törzs.
  3. Válassza ki azt a cikket, amelyet hozzá szeretne adni a szállító árlistájához! (A könnyebb keresés érdekében használhat szűrést, melyről bővebben a Törzsadatok – A felső gyorskereső sáv és a Törzsadatok – Részletes szűrés c. fejezetben olvashat.)
  4. Kattintson a bal egérgombbal duplán a cikk nevére, vagy kattintson az ablak alján levő  (OK) gombra! Ekkor a Cikk törzs ablaka bezáródik, és az előző ablak Cikk:  mezőjében megjelenik a kiválasztott cikk neve, a Cikkszám: után pedig sötétvörös színnel megjelenik a cikk Ön adatbázisában szereplő cikkszáma.
  5. Ha szeretné a cikk jelenlegi szállítói nettó árlistás árát megadni, írja be a N° árlistás ár:  mezőbe! Ha nem szeretné megadni, hagyja a 0-t a mezőben!
  6. Ha szeretné a cikk jelenlegi szállítói termékkódját megadni, írja be a Szállítói termékkód:  mezőbe!

Ha szeretné rögzíteni a cikket a szállító árlistájába, kattintson a  (Rögzít) gombra!

Fontos! Az Árlista fülben beállított értékek szinkronizálódnak az adott cikk adatlapjával, vagyis az itt felhasznált adatokat az adott cikk módosításával a Szállítók fülben is elérheti! Az árlistában szereplő cikk árát ezáltal két helyen is módosíthatja, hozzáadhatja vagy törölheti a szállítótól.


Árlista nyomtatása

  1. Kattintson az (Árlista) gombra. Ekkor egy nyomtatási ablak jelenik meg. (Bővebben a nyomtatás funkcióról a Törzsadatok– Lista nyomtatása c. fejezetben.)
  2. Az összesítendő mezők résznél opcionálisan kiválaszthatja, hogy mely adatokat összesítse a program a nyomtatvány végén.


Szállítói árlistába előzőleg már beillesztett cikk beszerzői adatainak módosítása

Elérése: Törzsadatok -> Szállító törzs -> egy szállító kiválasztása -> alsó gombsoron  (Módosít) gomb -> Árlista (fül) -> alsó gombsoron  (Módosít) gomb

Ezzel a funkcióval egy szállítói árlistába már előzőleg beillesztett cikk nettó árlistás árát és szállítói termékkódját lehetséges módosítani.


Szállítói árlistából, előzőleg már beillesztett cikk törlése

Elérése: Törzsadatok -> Szállító törzs -> egy szállító kiválasztása -> alsó gombsoron  (Módosít) gomb -> Árlista (fül) -> alsó gombsoron  (Töröl) gomb

Fontos! Ez a funkció a cikket kizárólag a szállító árlistájáról törli, a Cikktörzsből nem! E funkció használatával kizárólag a cikkhez tartozó beszerzői adatok (nettó beszerzési ár, szállítói termékkód) törlődnek!


Új szállító létrehozása - Export fül

A Részlegszám mezőben adja meg a könyvelőprogram exportálásához szükséges adatot. Amennyiben a Törzsadatok - Paraméterek menüpont Törzsadatok - Szállítótörzs fülön a Részlegszám mező alapértelmezése mezőt kitölti, új szállító rögzítése esetén ez az érték megjelenik. Amennyiben a paraméterben ki van töltve ez az adat, egyes szállítók esetében felülírható ez az érték, és a könyvelőporgram felé történő export során a szállítótörzset veszi alapul a rendszer.