Szállítási határidők megadása
Elérése: Beszerzés -> Szállítási határidők megadása
A funkció hatékony segítséget adhat a vevői rendelések és szállítói rendelések hatékony kezelésében, a visszaigazolt szállítási határidők megadásában és a vevői rendelés állomány kiszállításának tervezésében, a vevőkkel folytatott egyeztetés folyamatában. A funkcióhoz kapcsolható webes felülető kiszállítás tervező funkció, melynek bemutatása túlmutat jelen kézikönyv keretein. Erről bővebben ügyfélszolgálatunkon kaphat tájékoztatást.
A megjelenő ablakban két fül található.
1. Szállítási határidők megadása
A Szállítási határidők megadása fülön a feldolgozatlan szállítói rendelés állományhoz tételenként, vagy több kijelölt tételre egyidejűleg rögzíthetők szállítási határidők a szállító által megküldött visszaigazolás alapján. Az adatok rögzítésére egy (Szállítási határidő megadása) gomb szolgál, ahol a felhasználó az alábbi lehetőségekkel rendelkezik:
- manuálisan megadhatja a szállítási határidő dátumát egy dátum beviteli mező/választó használatával
- kiválaszthatja a szállítói rendelés rögzítésekor megadott várható szállítási határidőt
- ideiglenesen nem elérhetőként jelölheti a terméket, mely esetben a cikk törzsben az ideiglenesen nem elérhető jelölője módosul, valamint a program rákérdez, hogy minden más szállítói rendelésnél, ahol ezzel egyező cikkszámú tétel szerepel, törölje-e a szállítási határidőt
- megszűntként jelölheti a terméket, mely esetben a cikk törzsben a cikk engedélyezett jelölője módosul, valamint a program rákérdez, hogy minden más szállítói rendelésnél, ahol ezzel egyező cikkszámú tétel szerepel, törölje-e a szállítási határidőt
Az ablakban lehetőséget kínálunk a szállító rendelés tételének törlésére is, mely egy adott szállítói rendelésen lévő tételek törlésére szolgál. A szállítói rendelés utolsó tétele nem törölhető erről a felületről, hiszen az a bizonylat "megszűnését" is jelenti egyben. A bizonylat törléséhez/sztornózásához használja a Szállítói rendelések karbantartása ablak (Töröl) gombját.
A lista a nyitott szállítói megrendelés bizonylatok tételeit jeleníti meg, valamint a lista aktuális tartalma exportálható is.
2. Vevői megrendelések egyeztetése
A funkció a vevői megrendelések kapcsán támogatja a vevőkkel történő egyeztetéseket. Ezen a lapon áttekinthető a nyitott vevői megrendelések állománya, és tartalmazza az összes – egyeztetéshez szükséges – adatot:
- rendelés adatai (Az eltelt napok számát a rendszer kalkulálja, a szállítási határidő (Vállalt határidő és Átadási időpont) szerkeszthető a Vevői rendelés és Vevői rendelés foglalással típusú bizonylatok esetében. A szállítási határidő módosításával az esetlegesen kapcsolódó projekt(ek) határideje is módosul). Az ablakban megjelenítjük a rendelt mennyiséghez foglalt mennyiséget is.
- ügyfél adatai (telefonszám, e-mail cím adatokkal a kapcsolatfelvételhez)
- cikk adatai
- készlet adatok
- beszerzés adatai: megjeleníthet státusz és vállalt szállítási határidő adatokat is. A rendszerben egy Vevői rendelés tételhez több Szállítói rendelés részmennyiség is tartozhat eltérő visszaigazolt szállítási határidőkkel, emiatt szükséges annak meghatározása, hogy a rendszer mely esetben milyen adatot jelenít meg visszaigazolt szállítási határidőként ezek közül az egy adott Vevői rendelés tételhez. A rendszer ezt az alábbi logika szerint teszi:
- ha nem lett egy Szállítói rendelés tételhez sem megadva visszaigazolt szállítási határidő -> a mező üres,
- ha minden Szállítói rendelés tétel esetében dátum van megadva, és a Vevői rendelés tétel teljes szabad mennyisége felosztott -> a dátumok közül időben a legkésőbbi,
- ha minden Szállítói rendelés tétel esetében dátum van megadva, de nincs Vevői rendelés tétel teljes szabad mennyisége felosztva -> a mező üres,
- ha dátum és üres visszaigazolt szállítási határidő vegyesen szerepel -> a mező üres,
- ha „Ideiglenesen nem elérhető” státusz szerepel bármely Szállítói rendelés tétel esetében független attól, hogy más tételnél dátum, üres mező szerepel-e és „Megszűnt” státusz NEM szerepel egy tétel esetében sem -> „Ideiglenesen nem elérhető” státusz
- ha „Megszűnt” státusz szerepel bármely Szállítói rendelés tétel esetében független attól, hogy más tételnél dátum, üres mező vagy „Ideiglenesen nem elérhető” státusz szerepel-e -> „Megszűnt” státusz
Például: ha egy Vevői rendelés tételre három Szállítói rendelés tétel oszt fel akkor:
- ha mind a három Szállítói rendelés tételnek meg van adva a visszaigazolt szállítási határideje akkor a legkésőbbi dátum jelenik meg azok közül,
- ha van egy „Megszűnt”, egy „Ideiglenesen nem elérhető” státuszú Szállítói rendelés tétel és egy határidő, akkor a „Megszűnt” státusz jelenik meg,
- ha van két határidő és egy „Ideiglenesen nem elérhető” státuszú Szállítói rendelés tétel akkor az „Ideiglenesen nem elérhető” jelenik meg.
- kiszállítás adatai: a tervezett kiszállítási dátum csak megjelenítési célt szolgál, az adatot a tervezett webes felületű kiszállítási modul kezeli (A webes felületről további tájékoztatást ügyfélszolgálatunkon kaphat)
A rendszer a kiválasztott tételhez az alábbi műveletek lehetőségét biztosítja:
(Visszaigazolt szállítási határidők): az adott vevői rendelés tételéhez tartozó
- felosztó szállítói rendelés bizonylatszámát
- a bizonylat kiállításának dátumát
- a vevői rendelés tételhez tartozó mennyiségét
- beérkezett mennyiséget
- várható mennyiséget
- visszaigazolt szállítási határidőt
tartalmazza.
(Módosít): megszűnt vagy ideiglenesen nem elérhető termék esetében lehetőség van a mennyiség és ár adatok, valamint a vállalási határidő kezelésére. A módosítás nem lehetséges, ha a vevői rendelés tételhez tartozik nem lezárt projekt.
(Töröl): megszűnt vagy ideiglenesen nem elérhető termék esetében a cikk törölhető a vevői rendelés bizonyaltról.. A törlés nem lehetséges, ha a vevői rendelés tételhez tartozik nem lezárt projekt. A bizonylat utolsó tétele nem törölhető.
(Bizonylat szerkesztés): a megrendeléshez tartozó szállítási cím módosítására nyújt lehetőséget. A felhasználó:
- átírhatja a szállítási címet,
- választhat más szállítási címet a vevő törzs adatai alapján,
- felvehet új szállítási címet a vevő törzsbe.
(Részletek): az ügyfél által a megrendeléshez írt megjegyzés, illetve a bizonylathoz tartozó feljegyzések megjelenítése vagy eltűntetése. Mindig a kiválasztott megrendeléshez tartozó megjegyzést és feljegyzéseket mutatja a rendszer. A felhasználó szabadon adhat a megrendeléshez új feljegyzést, módosíthat vagy törölhet meglévőt.
(Bizonylat sztornózása): lehetőség van a teljes rendelés sztornózására.
(Export): a teljes lista exportálható xls, csv formátumba.
Extra szűrési lehetőségek:
- bizonylat típus szerint
- megadott napon lejárt szállítási határidejű rendelések
Az extra szűrési lehetőségeken túl a listák általános keresési, rendezési és csoportosítási lehetőséget biztosítanak.
A listában lehetséges két megjelenítési mód között váltani. A részletes megjelenítési mód esetében minden adat, míg a lista esetében csak a bizonylat fej adatok kereshetők. A lista megjelenítési mód bizonylatonként csoportosítva jeleníti meg az adatokat.