Új vevő létrehozása
Elérése: Törzsadatok -> Vevő törzs -> (Új) gomb
Új vevő létrehozásakor a megjelenő ablakban az alábbi fülekkel találkozhat: (ezeket alább részletesen bemutatjuk):
- Az Általános adatok fülön válassza ki, hogy Természetes vagy Jogi személyt szeretne rögzíteni, írja be a vevő nevét és címét!
- A Személyes adatok fülön opcionálisan kitöltheti az ott szereplő adatokat.
- A Kapcsolati adatok fülön szükség esetén rögzítsen új Kapcsolatot! Amennyiben egy újonnan rögzített Kapcsolathoz új, előre rögzített dátumú Kapcsolatfelvételt is szeretne bejegyezni, rögzítsen új Kapcsolat felvételt!
- Az Ügyfél telephelyek fülön szükség esetén rögzítsen új Telephelyet!
- A Csatolt dokumentumok fülön szükség esetén rögzíthet új dokumentumot, fájlt.
- A Nyomtatási, nyelvi és egyéb beállítások fülön opcionálisan beállíthat egyéb adatokat is.
- A Kedvezmények fülön opcionálisan beállíthat a vevő számára cikkcsoport(ok)ra és/vagy cikk(ek)re érvényes kedvezményeket.
- Ha szeretné rögzíteni a vevőt a megadott adatokkal, kattintson a
(Rögzít) gombra.
Új vevő létrehozása - Általános adatok fül
Mező név |
Tartalom |
Név: |
Vevő neve. |
Adózó gazdasági típusa |
Kiválasztható, hogy magánszemély, szervezet, egyéni vállalkozó, adószámmal rendelkező magánszemély vagy OSS szerinti külföldi nem adóalany (választása esetén semmilyen adószám megadása nem kötelező) az ügyfél. A mező alapértelmezetten üresen jelenik meg, de kitöltése kötelező. |
Kockázat megítélése |
A mezőt a COFACE skálája, besorolása alapján tölti fel a rendszer. Amennyiben a felhasználó használja a COFACE szolgáltatást, úgy lehetőség van cégadatok lekérdezésére, és a lekérdezés eredményeként az Europroof beállítja a Vevő COFACE szerinti kockázati besorolását. Amennyiben nem használ COFACE szolgáltatást, úgy saját használatú besorolásra is használható a kockázat megítélése mező. Értéke manuálisan állítható. |
Cím |
Vevő címe ország, megye, irányítószám, település, utca-házszám bontásban. Alapértelmezésben az ország mezőt a rendszer automatikusan feltölti Magyarország értékkel, mely megváltoztatható. |
Lev. cím |
Vevő levelezési címe ország, megye, irányítószám, település, utca-házszám bontásban. |
Száll. cím |
Vevő szállítási címe ország, megye irányítószám, település, utca-házszám bontásban. |
Vevőcsoport |
A vevők csoportosítására szolgáló mező. A csoportosításon túl bizonyos alapértelmezett adatokat (pl.: eladási ár típus) lehet hozzárendelni, amelyek a vevőcsoport kiválasztásakor automatikusan kitöltődnek a vevő adatlapján, ezek azonban felülbírálhatók. |
Központi elérhetőségek Telefon |
Vevő központi telefon, fax és mobilszáma, illetve e-mail címe. E-számla (számlaközpont) és E-számla (egyéb) bizonylat formátumok választása esetén a központi elérhetőségek közül az e-mail cím megadása kötelezővé válik. |
Pénzügyi elérhetőségek Telefon |
Vevő pénzügyi telefon, fax és mobilszáma, illetve e-mail címe. |
Honlap |
A vevő weboldalának (honlapjának) internetes címe. |
Bankszla |
Vevő bankszámlaszáma. |
Adószám / Adóazonosító |
Jogi személy (szervezet, egyéni vállalkozó, adószámmal rendelkező magánszemély) esetében belföldi adószám, magánszemély esetében adóazonosító. Magyar telephellyel rendelkező vevő esetén, magánszemély kivételével az adószám megadása kötelező. Belföldi szervezet vagy egyéni vállalkozó esetén a CSASZ mező kitöltése lehetséges, más esetben a mező letiltásra kerül. Figyelem! Amennyiben nincs megadva magyarországi címmel rendelkező jogi személyhez adószám, úgy számla típusú bizonylatok nem rögzíthetők. |
Csoportazonosító szám: |
A csoportazonosító számot a NAV adja ki, kérelemre. Belföldi jogi személy esetén a CSASZ mező kitöltése opcionális, megadása lehetséges, kivétel adószámmal rendelkező magánszemély esetében. A rendszer figyelmezető ablakban jelez, amennyiben érzékeli, hogy csoportos adózó ügyfél kerül rögzítésre. |
EU adósz. |
Jogi személy esetében használható közösségi adószám, kivétel az adószámmal rendelkező magánszemély. Európai unión belüli telephellyel rendelkező egyéni vállalkozó vagy szervezet esetén, a megadása kötelező. Harmadik országbeli szervezet vagy egyéni vállalkozó vevők esetében kötelező adószámot megadni. |
Hírlevelet kér |
Körlevél küldéséhez, adatexportnál csak azoknak a vevőknek az adatai kerülnek exportálásra, ahol ez a kapcsoló aktív. |
Pénzügyi levelek automatikus küldése |
Ha a kapcsoló be van jelölve és a rendszerben a pénzügyi levelek automatikus küldése engedélyezett, valamint konfigurált, akkor a rendszer képes pénzügyi levelet küldeni az ügyfélnek ha olyan kiegyenlítetlen bizonylata van, melyre igaz valamely automatikus küldésre engedélyezett pénzügyi levél sablon feltétele. Beállítása esetén a pénzügyi e-mail cím megadása kötelező az adatlapon. |
Eladási ár |
Itt választható ki, hogy 1-es árképzési paraméter esetén a rendszer melyik árat javasolja a vevő vásárlásakor. Ettől az ártól kézi kiválasztással el lehet térni. |
Alapértelmezett pénznem |
Itt választható ki a vevő vásárlásakor alapértelmezetten használandó pénznem. |
Alapértelmezett ÁFA típus |
Itt választható ki a vevő vásárlásakor az alapértelmezetten használandó ÁFA típus: - Alapértelmezett - EU közösségi - Fordított adózás - Harmadik országbeli - OSS |
Fizetési mód |
Itt választható ki, hogy bizonylat készítésekor mi legyen a vevő alapértelmezett fizetési módja. |
Fizetési határidő |
Átutalás alapértelmezett fizetési mód esetén bizonylat készítésekor az alapértelmezett fizetési határidő napokban (a bizonylat keltéhez képest). |
Átutalási hitelkeret |
A vevőnek ekkora összegű lehet az összes, rendszerben lévő kiegyenlítetlen átutalásos bizonylata. Ha egy adott bizonylat rögzítésével a vevő átlépné a keretet, akkor a rendszer figyelmeztet és csak a megfelelő jogosultságokkal rendelkező felhasználó rögzítheti a bizonylatot. 0 Ft = korlátlan. |
Gyűjtőszámla |
Beállítása esetén: a preferált számla kiállítási mód a gyűjtőszámla, azaz több korábbi bizonylat (vevői rendelés, szállítólevél) egyben történő kiszámlázása. Fontos! Gyűjtőszámlás ügyfélnek csak megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználó állíthat ki számlát. Ha számla készítésekor nem bizonylat alapján, hanem tételeket rögzítve próbálja a felhasználó elkészíteni azt, akkor az első tétel rögzítésekor figyelmezteti a rendszer erre a felhasználót. |
Számla alapértelmezett formátuma |
Kiválasztható, hogy mi legyen a Vevőhöz tartozó alapértelmezett számla formátum. Azt itt kiválasztott értékkel fog készülni a bizonlyat (csak proforma, előleg számla, számla és jóváírás esetén), de a bizonylatkészítő ablakban ez felülbírálható. 1. Papír - csak papír alapú számla készül, a megadott példányszámban kerül nyomtatásra 2. Papír + PDF/e-mail - a rendszer nyomtat egy példányban papír alapú bizonylatot, majd megnyitja az alapértelmezett levelező rendszert, és a számlát PDF formátumban a levél mellékleteként csatolja, a levélben a Paraméterekben előre meghatározott, valamint utólag hozzáadott szöveg is szerepelhet. 3. Papír + PDF - a rendszer kinyomtatja a beállított példányszámban a bizonylatot, majd felkínálja a pdf formátum mentését. 4. E-számla (számlaközpont) - e-számla opció 5. E-számla (egyéb) - e-számla opció Amennyiben a Vevőhöz a Papír + PDF/e-mail formátum van megadva, úgy a központi elérhetőséghez tartozó E-mail mező kitöltése kötelező. Bővebben a Törzsadatok - Paraméterek - Bizonylatok c. részben. |
Megjegyzés |
Megjegyzés. |
Megjegyzés számlára |
A mező tartalma számla készítésekor automatikusan bekerül a számla megjegyzés rovatába. |
Engedélyezett
|
Beállítása esetén: A vevő használata engedélyezett. Amennyiben nincs bepipálva, úgy a vevő számára nem készíthetők bizonylatok, de nem törölt a vevő. Használata javasolt átmeneti időszakok esetében, amikor a vevő számára bizonylat készítése valamely okból kifolyólag nem engedélyezett. |
Utolsó adatfrissítés a Coface szolgáltatásával: |
A dátum mező értéke automatikusan kitöltődik az adott napra, amikor az adatlekérdezés történt a Coface szolgáltatással. A szolgáltatás használatához rendelkeznie kell előfizetéssel a COFACE-nál. Bővebben a COFACE szolgáltatásról a Törzsadatok - Paraméterek - Törzsadatok c. részben. |
A gombok segítségével végezhető lekérdezés a COFACE szolgáltatás segítségével a vevő kockázati besorolását illetően. A lekérdezés történhet adószám, vagy név alapján. Ehhez használja a megfelelő gombot. A szolgáltatás használatához rendelkeznie kell előfizetéssel a COFACE-nál. COFACE felhasználónév és jelszó megadása nélkül a funkció nem működik! |
Fontos! Az ÁFA törvény alapján az elektronikus számlázáshoz a vevőnek hozzá kell járulnia. A vevő elektronikus számlázáshoz történő hozzájárulása megtörténhet írásban, szóban és ráutaló magatartással is. Ebben a két partnernek kell megállapodnia, az Europroof nem vállalja át a megállapodás létrejöttéhez kapcsolódó ügyvitelt még részben sem. Amennyiben a megállapodás létrejött, a vevő adatlapon a "Számla alapértelmezett formátuma" mezőben az e-számla beállítható: E-számla (számlaközpont), illetve E-számla (egyéb) lehetőségek választhatók attól függően, hogy mely paraméterek aktívak. Kiválasztásuk esetén a központi elérhetőségek közül az e-mail cím megadása kötelzővé válik.
Fontos! A Törzsadatok/Vevők/Új ablakban az Új adózó Adózó gazdasági típusa: "OSS szerinti külföldi nem adóalany" és az Alapértelmezett ÁFA típus: "OSS" opciók csak abban az esetben választhatók vagy használhatók, ha a Cég törzsben "A cég regisztrálva van az OSS rendszerbe" opció bekapcsolt állapotú. Amennyiben az Adózó gazdasági típusa: "OSS szerinti külföldi nem adóalany", úgy a cégadatok lekérdezése funkciók (NAV, COFACE) nem használhatók.
Új, OSS szerinti külföldi nem adóalany vevő létrehozásakor a rögzítés ellenőrzései az alábbiak szerint bővebbek, az ettől eltérő lehetőségek választásakor a rendszer ellenörző üzenetet küld:
- Az "OSS szerinti külföldi nem adóalany" gazdasági típusú ügyfél címének országa csak EU-s tagállam lehet Magyarország kivételével,
- Az "OSS szerinti külföldi nem adóalany" gazdasági típusú ügyfél alapértelmezett ÁFA típus csak "OSS" lehet,
- "OSS" ÁFA típus választása esetén az adózó gazdasági típusa csak "OSS szerinti külföldi nem adóalany" lehet,
- Az "OSS szerinti külföldi nem adóalany" gazdasági típusú ügyfél alapértelmezett fizetési módja nem lehet CASH típusú.
A rendszer figyelmeztetést küld, ha az Új vevő gazdasági típusa "OSS szerinti külföldi nem adóalany" és a bizonylatok nyelve magyar, illetve ha az ügyfél alapértelmezett pénzneme Ft.
Számla alapértelmezett formátuma:
Amennyiben a vevőhöz e-számla paraméter került beállításra, de a paramétert valamely okból azután kikapcsolták (pl. felmondták a szolgáltatóval a szerződést), akkor a rendszer a Papír + PDF/e-mail opciót fogja automatikusan beállítani.
Proforma bizonylat esetében - bár a Számla formátuma mező elérhető - az e-számla opciók nem választhatók tekintettel arra, hogy a proforma bizonylat nem számla. Azon ügyfeleknél, ahol az alapértelmezett számla formátum e-számla formátum, a rendszer a Papír + PDF/e-mail opciót fogja automatikusan beállítani.
Külső számla esetében is elérhető a Számla formátuma mező, azonban ezen bizonylat esetében minden opció választható a paraméter beállításoktól függetlenül, mert a bizonylat célja a kézi számlatömbben vagy más rendszerben kiállított számlák nyilvántartása. A működésre nincs kihatással, hogy milyen opciót választ ebben az esetben a felhasználó.
Vevő adatlap e-mail mezők közül alapértelmezett beállítása e-mail küldéshez:
Paraméter szerinti beállítás teszi lehetővé, hogy az egyes pénzügyi bizonylatok (számla, előlegszámla, jóváíró számla) e-mailben történő küldéséhez mely előzetesen megadott e-mail címet készítse be a rendszer. Erről itt olvashat bővebben.
Vevő adatlapon megadható e-mail cím:
- Központi e-mail cím,
- Pénzügyi e-mail cím.
Új vevő létrehozása - Kapcsolati adatok fül
A Kapcsolati adatok fülön van lehetőség rögzíteni a vevőhöz tartozó kapcsolatokat, illetve ezekhez kapcsolódóan a kapcsolatfelvételek adatait.
Kapcsolati személy (kapcsolattartó) rögzítése
A felső Kapcsolatok ablakrésznél nyomja meg az (Új) gombot, majd a felugró ablakban töltse ki a Kapcsolattartó adatait. A Név:
megadása kötelező, a többi mező opcionális (Telephely, Beosztás, Telefon, Fax, GSM, E-mail, Felelős, Kapcsolati gyakoriság, Következő kapcsolatfelvétel, Megjegyzés, Hírlevelet kér)
A (Rögzít) gombbal tudja hozzáadni a Kapcsolattartót a Vevő adatlapjához.
A rendszer képes e-mail értesítő küldésére mind a következő kapcsolatfelvétel, mind az előző kapcsolatfelvétel során rögzített teendők határidejéhez kapcsolódóan. (Az e-mail értesítők beállításáról bővebben az Ütemezett e-mail értesítők beállításai c. fejezetben.) A rendszer az első értesítést 3 nappal a következő kapcsolatfelvétel, illetve a kapcsolatfelvétel kapcsán rögzített teendő határidejének lejárta előtt küldi, majd ezt követően naponta ismétli azt, amíg a kapcsolatfelvétel meg nem történik, illetve a feladat státusza Elvégezve-re nem módosul. A rendszer az értesítést a kapcsolatfelvétel felelősének küldi, azonban ha nincs felelős beállítva, vagy a felhasználó törzsben nincs megadva az e-mail címe, akkor az alapértelmezett e-mail címre küldi a rendszer az e-mailt.
A Kapcsolatok lista azokat az embereket tartalmazza, akiken keresztül az Ön cége a vevővel való kommunikációt kezdeményezheti. A vevő (ügyfél) részéről a kapcsolattartók a Kapcsolatok résznél opcionálisan rögzített emberek, az Ön cége részéről pedig minden kapcsolattartóhoz (egységesen vagy egyedileg) hozzárendelhető legfeljebb egy dolgozó, aki a kommunikációért felelős. Minden kapcsolattartóhoz rögzíthető legfeljebb 1 telephely, amelyhez funkcionálisan tartozik.
Kapcsolat felvételi adatok rögzítése
Haráridő : Az adott interakciókkal kapcsolatos jövőbeni teendőkhöz kapcsolódó határidő. Amennyiben a jelenlegi kapcsolati személy adatainál be van állítva Felelős, úgy a Felelős e-mailcímének megadottságától függően a rendszer a határidő előtt 3 nappal üzenetet küld a Felelősnek vagy az alapértelmezett e-mailcímre. Kétféle érték állítható be: egy konkrét dátum vagy „nincs”, ebben az esetben a rendszer nem küld üzenetet a határidő közeledése miatt.
A Kapcsolat felvételek lista a jelenleg kijelölt kapcsolattartóval való kapcsolatfelvételeket listázza. Ide rögzítheti az összes tervezett és nem tervezett kapcsolatfelvételt az adott kapcsolattartóval, rögzítve a megbeszélés témáját, tartalmát és a témával kapcsolatos jövőbeni teendőket.
Új vevő létrehozása - Ügyfél telephelyek fül
Ezen a fülön a vevő, ügyfél telephelyeinek listája található. Ezek a telephelyek a rendszerben szállítási címként jelenhetnek meg bizonylat készítésekor az Általános adatok lapon használt szállítási címmel együtt. Egy vevőnek tetszőleges számú telephelye lehet.
Új telephely hozzáadásához válassza a Telephely lista ablak alatt található (Új) gombot.
Mező név |
Tartalom |
Név |
Telephely neve. |
Ország, Megye |
Megadhatjuk, hogy a telephely melyik országban, és azon belül melyik megyében található. |
Cím |
Telephely címe irányítószám, település, utca-házszám bontásban. |
Telefon |
Telephely telefonszáma. |
Fax |
Telephely fax száma. |
Megjegyzés |
Megjegyzés. |
Engedélyezett |
Beállítása esetén: A telephely használata engedélyezett. Amennyiben nincs bepipálva, úgy a telephely nem választható ki szállítási címként. |
Alapértelmezett |
Amennyiben több címet ad meg, beállíthat egyet alapértelmezettként. Az alapértelmezett cím jelenik meg elsőként, amikor bizonylatkészítéskor szállítási címet választ a rögzített címek közül. |
Külső költséghelyek |
A telephelyhez tartozó opcionális külső költséghelyek kódja és neve. A szerviz modulban a munkaszám generálásához használt adat. Egyes cégek külső költséghelyeket hoznak létre a telephelyeken belül, majd szerviz számla rögzítésekor a számlaszámot a költséghelyek és egyéb más módosítók alapján generálják. |
Az alsó Telephelyhez tartozó kapcsolatok listája azokat a kapcsolattartókat mutatja, akiknek a kapcsolati adatainál telephelyként a jelenleg kiválasztott telephely van kiválasztva.
Új bizonylat (pl. számla) rögzítésekor alapértelmezett szállítási címként az általános adatok lapon található szállítási címmel tölti ki a rendszer a megfelelő mezőket, azonban amennyiben vannak az ügyfélnek telephelyei is rögzítve a rendszerben, úgy más szállítási cím is választható a telephelyek címeiből.
Új vevő létrehozása - Csatolt dokumentumok fül
Ebben a fülben a vevőhöz rögzíhet csatolt fájlokat. Az (Új) gomb megnyomása után új ablak jelenik meg a következő adatokkal:
Mező név |
Tartalom |
Fájl |
Ide írhatja be kézzel, vagy a mező jobb oldalán található „mappa” ikonra kattintva betallózhatja a fájlt, amelyet szeretne az ügyfélhez elmenteni. |
Név |
Ide írhatja be, hogy a Fájl mezőnél megadott fájlt milyen névvel szeretné azonosítani a rendszerben. Automatikusan kitöltődik a fájlnévvel, hosszú fájlnév esetén a fájlnév törzsét rövidítve, de szabadon változtatható. |
UNC dokumentum link |
A fájl elérési linkje. Fontos! Ez a mező nem szerkeszthető! A program automatikusan tölti ki! |
UNC dokumentum link mentése |
Kiválasztása esetén a program nem menti el magát a fájlt, csak az elérési útját. Ebben az esetben a fájlt mindaddig meg tudja nyitni, amíg a fájl nevét nem módosítják, nem törlik, vagy az elérési helyéről nem mozdítják el. Amennyiben a fájlt letörlik, elmozdítják, átnevezik, úgy ennek a rádiógombnak a kiválasztása esetén a fájlt nem éri el, nem tudja megnyitni. Előnye, hogy a fájl nem foglal helyet a programon belül, sok fájl esetén helytakarékos megoldás. Továbbá előnye az is, hogy amennyiben egy csatolt fájlt szerkesztenek (fejlesztenek, javítanak), úgy Ön mindig a legutóbbi, legfrissebb fájlt éri el. |
Fájl mentése |
Kiválasztása esetén a program lementi magát a fájlt. Ebben az esetben a fájl mindaddig a rendelkezésére áll, amíg Ön ezen a képernyőn keresztül ki nem törli a listából. A fájl helyet foglal a merevlemezén a program részeként, sok csatolt fájl esetén esetlegesen lemezterületi problémák is felléphetnek. Amennyiben az eredeti fájlt szerkesztik, úgy a program által lementett fájl továbbra is azzal a tartalommal bír, amelyet ön csatoláskor rögzített. Előnye, hogy független a fájl eredeti elérési útjától, hiszen a program saját magának készít egy másolatot, és azt a másolatot használja. |
Új vevő létrehozása - Nyomtatási, nyelvi és egyéb beállítások fül
Ebben a fülben a vevő számláinak nyomtatásával, nyelvével és egyebekkel kapcsolatos beállításait adhatja meg.
Mező név |
Tartalom |
Árajánlat nyomtatási képe |
Itt választható ki az ügyfélnek adott árajánlat nyomtatási képének formátuma. Beállítható a rendszer alapértelmezése vagy egyedileg meghatározott formátum is. |
Bizonylatok nyelve |
Itt választható ki a nyomtatott bizonylatok nyelve. |
Üzletkötő |
Itt lehet kiválasztani az Ön cégénél dolgozó üzletkötőt, aki a vevőhöz tartozik. |
Jutalék |
Itt lehet beállítani az üzletkötő ügyfélhez tartozó jutalékát, %-ban megadva. |
Webshop felhasználói név (e-mail cím) |
Itt adható meg a vevő webáruházhoz tartozó felhasználói neve, e-mail címe. |
Webshop jelszó módosítás |
Ide írható be a vevő webáruházi belépéséhez szükséges új jelszava. |
Jelszó megerősítése |
Ide írható be az előző jelszó megerősítésként. |
Törzsvásárlói kártyaszám |
Itt adható meg az ügyfél törzsvásárlói kártyaszáma. |
Raktár |
Raktárválasztási lehetőség az ügyfélhez kapcsolódóan. Tájékoztató jellegű adat, nincs szerepe bizonylatkészítéskor. |
Új vevő létrehozása - Kedvezmények fül
Ebben a fülben a vevő számára érvényes egyedi kedvezményeket lehet hozzáadni.
A rendszerben az ügyfelekhez zárt vagy nyitott időintervallumokra vonatkozó egyedi kedvezmények rögzíthetők. Az intervallumok megadhatók kezdő- és végdátummal, vagy végdátum nélkül is. Utóbbi esetben a kedvezmény egészen addig érvényben marad, amíg annak végdátumát be nem állítják, vagy magát a kedvezményt nem törlik. Egy időben egy vevőnél tetszőleges számú kedvezmény lehet érvényben.
Fontos! Minden esetben a legszűkebb kiválasztás kedvezménye lesz érvényben egy adott cikk értékesítésekor. Ha egy vevőnél van több, jelenleg is érvényben lévő, ugyanarra a cikkre vagy cikkcsoportra érvényes kedvezménye, akkor értékesítéskor közülük a legutoljára rögzített kedvezmény adódik meg, függetlenül attól, melyik intervallum a szigorúbb.
Példa. Ha egy cikkcsoportra a vevőnek érvényes 5% kedvezménye van, és egy abba a cikkcsoportba tartozó cikkre 20%, akkor a cikk értékesítésekor 20% kedvezményt kap. Ha egy cikkcsoportra 20% kedvezménye van érvényben, de az adott cikkre mindössze 5%, akkor az adott cikk értékesítésekor 5% kedvezményt kap.
Ez olyan esetekben lehet kifejezetten hasznos, amikor egy cikkcsoport legtöbb eleme alacsony eladási áru termék, amire nagy, a cikkcsoportban levő néhány magas árú cikkre azonban csak kis kedvezményt kíván adni.
Mező név |
Tartalom |
Tól |
A vevő adott kedvezményének kezdődátuma. Ezen a napon már érvényes a kedvezmény. |
Ig |
A vevő adott kedvezményének utolsó napja. Ezen a napon még érvényes a kedvezmény. |
Kedvezmény |
A vevőnek adott kedvezmény mértéke %-ban kifejezve. |
Általános |
Kiválasztása esetén az összes termékre általánosan be tudja állítani a kedvezményt százalékban kifejezve. |
Cikkcsoport |
Kiválasztása esetén egy egész cikkcsoportra érvényes az adott kedvezmény. Fontos! A beállítás azokra a cikkcsoportba tartozó cikkekre lesz érvényes, amelyekre nincs megadva egyéni kedvezmény. |
Cikk |
Kiválasztása esetén egy adott cikkre érvényes a kedvezmény. Fontos! Amennyiben a cikk cikkcsoportjának is van beállítva kedvezmény, úgy a cikk saját kedvezménye érvényesül a cikk értékesítésekor, függetlenül attól, melyik kedvezmény a nagyobb! |
Cikk fix áron |
Kiválasztása esetén az adott cikket a beállított áron tudja a vevő megvenni. (Ez a kedvezmény élvez prioritást.) |
E mező jobb szélén levő „ablak” ikonnal választható ki a cikk vagy cikkszám, amelyre a kedvezmény érvényes a megadott időintervallum alatt. |
|
Fix áras cikk jelölésénél szerkeszthető. Ezen az áron fogja a vevő megvenni a terméket. A nettó-bruttó jelölő állásának megfelelően adható meg az ár. Alapértelmezett állása paraméterben beállítható, amely bármikor kézzel megváltoztatható. |
|
Pénznem |
A legördülő listából válassza ki az árhoz tartozó pénznemet. Fix áras jelölésnél szerkeszthető csak. |
Mielőtt rögzíti az új vevőt, a rendszer a név és gazdasági típus kapcsoló vonatkozásában ellenőrzést végez, miszerint ha a név alapján valószínűsíthetően jogi személyt szeretne rögzíteni, akkor a rendszer figyelmeztet.
Új vevő létrehozása - Exportálás fül
Ezen a fülön a könyvelőprogramok számára átadandó adatkat rögzítheti a vevőhöz.
A Részlegszám mezőbe, amennyiben a Paraméterek-Törzsadatok-Vevőtörzs fülön meg van adva a Részlegszám adat, új vevő rögzítése esetén az érték automatikusan kitöltődik a paraméterből. Ha ezt az értéket felülírja, a rendszer a pénzügyi exportnál az ügyfél adatlapon lévő értéket veszi figyelembe. Részlegszám értéke a Részlegszám törzsből választható ki.
Főkönyvi számot választhat a Főkönyv törzsből.