Bizonylat státuszok
Elérése: Törzsadatok -> Bizonylat státuszok
A menüpont megnyitásakor egy listát látunk a bizonylattípusokkal, és azokon belül a lehetséges státuszokkal.
A menüpont segítségével lehetőség van beállítani a rendszerben, hogy mely típusú bizonylatok esetében legyen a bizonylatstáusz módosítható, szűrhető. Vannak olyan bizonylattípusok, melyek esetében nem lehetséges státuszváltásokat kezelni, ezen bizonylatoknál a rendszerben automatikusan végbemenő státuszváltások történnek. Ilyenek tipikusan a gyártáshoz tartozó bizonylattípusok.
Ide új tételt hozzáadni nem lehetséges, és bizonylattípust törölni sem, hiszen itt a jelenleg a rendszerben használt bizonylatok típusai szerepelnek.
A (Módosít) gombbal kapcsolhatja be az adott bizonylattípushoz a státuszkezelés engedélyezését, továbbá itt adhat meg státuszokat, és jelölhet ki alapértlemezéseket az alábbi módon:
A Státuszkezelés engedélyezése kapcsoló bejelölése esetén lehetséges a bizonylat karbantartóban a Státusz szerkesztése, valamint a bizonylatok szűrése egy kiválasztott státuszra. Ha a kapcsoló aktív, akkor a rögzített bizonylatstátuszok használhatóak a rendszerben. Legalább két státusznak lennie kell a bizonylattípushoz. Az Alapértelmezett állapotú státuszt kapja meg a bizonylat, amikor rögzítésre kerül.
A Szűrt alapértelmezett állapotú státuszt használja a rendeszer a bizonylat karbantartó ablakban az alapértelmezett szűrésként, vagyis az ilyen státuszú bizonylatok listázódnak a karbantartó ablakban. Amennyiben egyetlen státusz sincs megjelölve Szűrt alapértelmezettként, úgy a bizonylat karbantartóban az összes státuszú bizonylat listázásra kerül.
A rögzített bizonylat státuszok sorrendje módosítható, illetve a státuszok nevei is szerkeszthetők.
Figyelem! Amennyiben egy meglévő státusz nevét módosítja, a rendszerben már meglévő bizonylatok esetében is módosulni fog a név!
Olyan bizonylat státusz, mellyel már történt bizonylat rögzítés, nem törölhető!
Vannak olyan bizonylattípusok, melyek ugyanazon karbantartó ablakban jelennek meg (pl. vevői rendelés, vevői rendelés foglalással, proforma; számla, előleg számla, jóváírás). Ezek esetében a státuszkezelés egységesen történik. Vagyis ha pl. a vevői rendelések esetében kikapcsolja a státuszok kezelését, akkor a további, ugyanezen "csoportba" tartozó bizonylatok esetében is kikapcsolódik a státuszkezelés. Valamint a rögzített bizonylat státuszok elnevezései is egységesen használatosak a rendszerben. Tehát pl. a számla, előleg számla és jóváírás esetében ugyanazok a státuszok használhatók.
Amennyiben a karbantartó ablakból a bizonylat módosításra kerül, úgy az új bizonylat a módosított bizonylat státuszát örökli.
A bizonylat státuszok működése érvényes a bizonyalt választó ablakokra is, vagyis amikor egy bizonylatra előzménybizonylatot szeretne felhasználni. Ez esetben is a státuszok szűrése csak akkor jelenik meg, ha az adott bizonylattípusnál engedélyezve van a státuszok kezelése.