Az ERP összefogja a vállalat külső folyamatait, belső működését, valamint a külső és belső kommunikációt, így egyetlen, átfogó rendszerbe integrálja a vállalat üzleti folyamatait. Egy vállalatirányítási rendszer alapvetően az alábbi területeken fejti ki hatékonyságát:
Úgynevezett nulladik lépésként tarthatjuk számon a megkeresés beérkezését, hiszen a megrendelés általában az árajánlat elkészítése, majd elfogadása után történik meg. A tényleges megrendelés után két dolog következhet: amennyiben nincs raktáron az adott termék, szükség lesz egy szállítói rendelésre, ha azonban rendelkezésünkre áll, mehet tovább a logisztikai részleghez, majd elkészíthetjük a szállítólevelet, és/vagy a számlát.
Vállalatirányítási rendszer nélkül a fenti lépésekhez számos ügyintézőre, és még annál is több adminisztrációs munkára lenne szükség, ami jelentős anyagi- és időráfordítást jelent a vállalat számára. Egy ERP használatával azonban az értékesítési folyamat csupán néhány kattintást igényel a résztvevőktől, ráadásul a folyamathoz kapcsolódó összes területet érintő adatot és információt képes feldolgozni, ezzel növelve a problémamentességet.
Ebből az egyetlen példából is jól látszik, hogy az adott cég működésére szabott vállalatirányítási rendszer mennyi haszonnal járhat. Nem csupán az adminisztráció költségei, de a ráfordított idő is csökken, hiszen egyszerűbben és gyorsabban elvégezhetőek azok a feladatok, amik korábban sok időt és energiát emésztettek fel. Ezen kívül mind a vezetők, mind az alkalmazottak kiegyensúlyozottabban, stresszmentesen dolgozhatnak, hiszen a rendszer minden fontos információt biztonságosan eltárol.