Elérése: Adminisztráció -> Szállítói szerződések kezelése

A program lehetőséget kínál a szerződések adminisztrációjára, a szerződések rögzíthetők és különböző kapcsolatok definiálhatók, lehetővé téve, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek az egy szerződéshez kapcsolódó bizonylatok vagy az egy partnerhez kapcsolódó szerződések.

A szállítói szerződések a következő felületen keresztül kezelhetőek:

Az alsó gombsor funkciói:

-  (Új): Új szerződés rögzítése.

-  (Módosít): A kijelölt szerződés módosítása.

-  (Töröl): A kijelölt szerződés(ek) törlése.

-  (Adatlap): A kijelölt szerződés adatlapjának megtekintése.

-  (Bezár): Az ablak bezárása, visszalépés a főképernyőre.

Új szerződés

Elérése: Adminisztráció -> Szállítói szerződések kezelése ->  (Új) gomb

Fontos! Az ablak jobb alsó sarkában található  (Mégsem) gomb minden adatot elvet majd visszalép az előző ablakhoz. A szerződéshez számos adatot csatolhat és törölhet. Ügyeljen, hogy a megfelelő helyen szerkessze az adatokat!


Fontos! Lezárt szerződés adatai nem szerkeszthetők!


Új szerződés - Általános adatok fül

Elérése: Adminisztráció -> Szállítói szerződések kezelése ->  (Új) gomb -> Általános adatok fül

  1. Adja meg a szerződés állapotát! Használja az Állapot:  mezőt. A listából válassza ki a kívánt állapotot. A mező értéke alapértelmezetten: Függő.
  2. Adjon meg egy egyedi szerződésszámot! Használja a Szerződésszám:  mezőt! Segítségére lehet a  (Szerződésszámot generál) gomb, amivel egy egyedi szerződésszámot generálhat a dokumentumnak.
  3. Adja meg az ügyfelet! Használja az Ügyfél:   mezőt! Kattintson az Ügyfél:  mező jobb oldalán levő „ablak” ikonjára! Ekkor egy új ablakban megjelenik a Szállító törzs választó felülete. Válassza ki a kívánt ügyfelet a listából, majd kattintson az  (OK) gombra! Ekkor a törzsválasztó ablaka bezáródik, és az Ügyfél:  mező automatikusan kitöltődik a kiválasztott ügyfél nevével.

Fontos! Az  (Ügyfél adatlap) gomb segítségével a kiválasztott ügyfél, a szállító törzsben rögzített, adatai tekinthetők meg.


  1. Szükség esetén adja meg a cégcsoportot. Használja a Cégcsoport:  mezőt! Ez egy szabad szöveges mező, de a korában bevitt értékek a listából kiválaszthatók.
  2. Adja meg a szerződés megnevezését! Használja a Megnevezés:  mezőt! Ez egy szabad szöveges mező, de a korában bevitt értékek a listából kiválaszthatók.
  3. Adja meg a szerződés keltezésnek dátumát! Használja a Kelt:  mezőt! A mező alapértelmezetten az aktuális dátummal töltődik fel, de ez manuálisan felülbírálható!
  4. Adja meg a szerződés érvényességének kezdetét! Használj a  -tól mezőt. A mező alapértelmezetten az aktuális dátummal töltődik fel, de ez manuálisan felülbírálható!
  5. Ha meg kívánja adni a szerződés érvényességének lejárati dátumát, aktiválja az  -ig mező előtt található kapcsolót ( / ), majd adja meg a dátumot! A mező alapértelmezetten az aktuális dátummal töltődik fel, de ez manuálisan felülbírálható!

Fontos! Ha a szerződés határozatlan idejű, akkor ne aktiválja a kapcsolót!


  1. Ha szükséges, aktiválja az  /  Infláció követő kapcsolót!
  2. Adja meg a szerződés típusát! Használja a Típus:  mezőt! Kattintson a Típus:  mező jobb oldalán levő „ablak” ikonjára! Ekkor egy új ablakban megjelenik a Szótár választó felülete. Válassza ki a kívánt típust a listából, majd kattintson az  (OK) gombra! Ekkor a szótár ablaka bezáródik, és a Típus:  mező automatikusan kitöltődik a kiválasztott típussal.
  3. Szükség esetén adja meg a szerződés tartalmát! Használja a Tartalom:  mezőt!

Új szerződés - Csatolt dokumentumok fül

E felület segítségével kapcsolhat dokumentumokat a szerződéshez. A listában a csatolt dokumentumokat láthatja. A  (Megnyit) gombbal tudja a kijelölt dokumentumot megnyitni.

Új dokumentum csatolásához válassza az  (Új) gombot. Majd az alábbi ablak jelenik meg:

  1. Válassza ki a csatolni kívánt fájlt a  gomb segítségével. A megjelenő ablakban keresse meg a fájlt.
  2. Euztán a Név:  és UNC dokumentum link  mezők adatai automatikusan kitöltődnek, de ez felülbírálható.
  3. Válassza ki, hogy csak a dokumentumra mutató linket, vagy az egész fájlt kívánja menteni az adatbázisba!

Fontos! Mindkét opciónak megvannak az előnyei és hátrányai.

UNC dokumentum link mentése: Csak a dokumentumra mutató link kerül be az adatbázisba. Előnye: az adatbázis mérete nem növekszik nagy mértékben. (Főleg több Mb méretű fájlok esetén). Ha a dokumentumot szerkesztik/frissítik akkor a változások láthatóak. Hátránya: ha a fájlt átnevezik, vagy nem elérhető, akkor az adatbázisból nem hozzáférhető.

Fájl mentése: A teljes fájl mentése az adatbázisba. Előnye a dokumentum mindig hozzáférhető. Hátránya: Az adatbázis mérete nagyon gyorsan nőhet. Ha a dokumentum változott, újra csatolni kell.


  1. A dokumentumot csatolhatja a  (Rögzít) gombbal.

Új szerződés - Kapcsolattartók fül

Ezen a felületen rendelhet a szerződéshez kapcsolattartót, kiválasztva a felelős munkatársat és megadva a kapcsolattartás fajtáját és gyakoriságát.

Új kapcsolattartó hozzáadásához válassza az  (Új) gombot. Majd az alábbi ablak jelenik meg:

  1. A Kapcsolattartó:  mező segítségével válassza ki a Dolgozó listából a Kapcsolattartónak kijelölt Dolgozót.
  2. A Kapcsolattartó típus:  és Rendszeresség:  mezőkben a Szótárból válassza ki a megfelelőt. Új mezőket is hozzáadhat a Szótár ablakban az alsó gombsort használva.
  3. Jelölje be a kapcsolattartás hónapjait!
  4. Szükség esetén aktiválja az Automatikus e-mail:  / kapcsolót. Aktiválása esetén meghatározott paraméterekkel, meghatározott időpontokban e-mailt küld a rendszer. (A paraméterek meghatározása a szoftver bevezetési folyamata során kerül rögzítésre)
  5. Szükség esetén töltse ki a Megjegyzés:  mezőt.
  6. A  (Rögzít) gombbal hozzáadhatja a Kapcsolattartót a szerződéshez.

Új szerződés - Kapcsolódó bizonylatok fül

Ezen a felületen rögzíthetőek a szerződéshez kapcsolódó bizonylatok. A bizonylat ezen a felületen keresztül nem karbantartható, csak a kapcsolat ténye rögzül.

Kattintson az  (Új kapcsolat) gombra, ezután egy új ablak jelenik meg.

Adja meg a Belső bizonylatszámot, valamint szükség esetén a Megjegyzés mezőt töltse ki.

Ha létező belső bizonylatszámot adott meg, akkor az ablak bezáródik és az új kapcsolat megjelenik a listában. Ha a belső bizonylatszám nincs rögzítve a rendszerben, akkor a program ezt hibaüzenettel jelzi. Ha a megadott belső bizonylatszámmal rendelkező számla már hozzá van rendelve a szerződéshez, akkor a program ezt is hibaüzenettel jelzi.