Elérése: HR -> HR, bér és cafeteria nyilvántartás


Itt található a dolgozók adatainak kezelésére szolgáló felület. Az adatok széleskörűek, ezen a felületen rögzíthet az alap adatoktól kezdve, a képzettséget bizonyító okiratokon keresztül, a béreken át, biztosított juttatásokig számos információt. A részletes leírást a következő fejezetekben olvashatja. A felhasználókhoz rendelheti a dolgozókat, de ez nem kötelező. (Lehetséges, hogy a dolgozó sosem fogja használni a programot így nincs szüksége felhasználóra.)
A menüpontra kattintáskor a Dolgozók lista jelenik meg:

Itt választhatja ki, melyik dolgozó törzsadatait kívánja megtekinteni vagy szerkeszteni, illetve itt hozhat létre és törölhet dolgozókat. Ha az  /  Állományban van kapcsoló aktív, akkor csak az állományban lévő dolgozók jelennek meg a listában. Egy dolgozó állomány státuszát a dolgozó adatlapján tudja állítani. A lista oszlopai tetszőleges sorrendben csoportosíthatók, lekérdezhetők, a csoportosított nézet a jobb gombos menü Nézet és oszlop szűrések mentése funkcióval menthető. A rendszer a következő megnyitáskor a mentett nézettel töltődik be.


A HR - Dolgozók lista ablak betöltése után megjelenik a Dolgozók lista. A lista szűréséhez használja a további keresési feltételeket:

-  /  Állományban van kapcsoló: Aktiválása estén csak az állományban lévő dolgozók listázása.
-  /  Más cégekhez tartozó dolgozókat is mutassa kapcsoló: Amennyiben több céget rögzített a rendszerben, a kapcsoló bejelölése esetén a más cégekhez tartozó dolgozók is megjelennek a listában.


A  (Listáz) ikonra kattintva kerül betöltésre a szűrt lista. A lista elemei között további szűrést a Kereső mező használatával végezhet.

A  (Szűrés) ikon segítségével a szűrési panel elrejthető/megjeleníthető.

A   (Nyomtatás) ikon segítségével a listában megjelenő lista kinyomtatására van lehetőség. Az itt megjelenő ablakban lehetőség van a lista PDF-ben való megjelenítésére, vagy E-mail-ben történő továbbküldésére is. (A nyomtatásról bővebben a Törzsadatok - Lista nyomtatása c. fejezetben olvashat.)

A szűrt listát kiexportálhatja, ehhez nyomja meg az  (Export) ikont, és a megjelenő ablakban adja meg a fájl mentési helyét. Ekkor egy .xlsx kiterjesztésű fájlt ment el a rendszer az Ön által kiválasztott mappába. (Bővebben az exportálásról a Törzsadatok – Adatbázis export c. fejezetben olvashat.)

Az (Import) ikon segítségével Pótlék és Jutalom típusú adatokat importálhat adott Dolgozó(k)hoz. Ehhez adja meg az Import funkcióban elérhető sablonban a Dolgozó nevét, ID azonosítóját, valamint az importálni kívánt Összeg adatot.

A  (Mindent nyit) /  (Mindent zár) ikon segítségével az oszlop(ok) szerint csoportosított szűrt lista jeleníthető meg/tüntethető el.


A Dolgozók adataival kapcsolatos szerkesztéseket, módosításokat az alábbi ikonok segítségével végezheti el:

-   (Új): Új dolgozó rögzítése.

-  (Módosít): A kijelölt dolgozó adatainak módosítása.

- (Adatlap): A kijelölt dolgozó adatainak megtekintése.

-  (Töröl): A kijelölt dolgozó törlése.

-  (Áthelyez): A kijelölt dolgozó másik céghez való áthelyezése. A menüpont segítségével a dolgozót összes adatával együtt áthelyezheti egy másik céghez, így nem szükséges az új cégben ismét létrehozni, és kitölteni minden adatát, ez automatikusan megtörténik ezzel a funkcióval. Az eredeti cégben a dolgozó adatai nem érhetők el az áthelyezést követően.



Új dolgozó rögzítése

Elérése: HR -> HR, bér és cafeteria nyilvántartás ->  (Új) gomb


Ezen a felületen rögzíthetők az új dolgozó adatai. Az ablak két részre osztható az alábbi módon:

1. Dolgozó alapadatai: Itt adhatók meg a legfontosabb alapadatok. Az ablak ezen része mindig látható.

2. További adatok: Az itt található fülek segítségével adhatóak meg a dolgozóhoz kapcsolódó további adatok.

Fontos! Ha a füleken lévő adatokhoz új adatot rögzít az  (Új) gombok segítségével, és az alsó - egész ablakot érintő -   (Mégse) gombra kattint, akkor ezek az adatok elvesznek.


Alapadatok:

Mező név

Tartalom

Név:

A dolgozó neve

Születési dátum:

Születési dátum

Születési hely: 

Születési hely

Anyja neve: 

Anyja leánykori neve

Állandó lakcím, Ideiglenes lakcím:   

Cím: Irányítószám, település, utca házszám

Lakcímkártya:

A lakcímkártya azonosítója

Telefon:

Telefonszám

SZIG:

Személyi Igazolvány Szám

Adóazonosító: 

Adóazonosító jel

TAJ szám: 

Társadalmi Azonosító Jel

Bankszámlaszám:

Bankszámlaszám

Állományban van:  /

Állományban van

Felhasználó:

A Felhasználó törzsből rendelhet a dolgozóhoz felhasználót.

Fontos! Egy cégben egy felhasználóhoz csak egy dolgozó rendelhető!

A felhasználó kiválasztásához kattintson az „ablak” ikonra! A kiválasztást az  ikonra kattintva törölheti!

Email:

A dolgozó e-mail címe.

Egyéb adatok:

Mező név

Tartalom

Beosztás:

Megadhatja a dolgozó beosztását. Szabad szöveges mező, de az eddig megadott értékek kiválaszthatóak.

Munkakör:

Megadhatja a dolgozó munkakörét! A munkakört az „ablak” ikon segítségével választhatja ki a munkakörök szótárából. A kiválasztást az  ikonra kattintva törölheti!

Szerződés típusa:

A szerződés típusát adhatja meg a legördülő menüből. Lehetséges értékek: Határozott idejű, Határozatlan idejű.

Foglalkoztatás típusa:

A foglalkoztatás típusát adhatja meg a legördülő menüből. Lehetséges értékek: Teljes munkaidő, Részmunkaidő, Bedolgozói jogviszony, Távmunka, Munkavégzés behívás alapján, Munkakörmegosztás, Egyszerűsített foglalkoztatás, Megbízási szerződés.

Munkaviszony kezdete:

A dolgozó munkaviszonyának kezdete. Alapértelmezetten az aktuális dátum.

Munkaviszony vége:  

A dolgozó munkaviszonyának vége. Megadása nem kötelező.

Baleseti kapcsolattartók:

Szabad szöveges mező. Itt rögzítheti a dolgozó által megadott baleseti kapcsolattartó(k) adatait.

Felettes:

Megadhatja a dolgozó Felettesét. A felettest az „ablak” ikon segítségével a dolgozó törzsből választhatja ki. A kiválasztást az  ikonra kattintva törölheti!

Szervezeti egység:

Amennyiben a Törzsadatok/Szervezeti egységek menüpontban létre van hozva a Szervezeti egység stuktúrája, a dolgozót ebből a szervezeti egységből választva helyezheti el.

Terület: 

Megadhatja a területet, ahol a dolgozó a munkáját végzi. Szabad szöveges mező, de kiválaszthatóak az eddig megadott értékek.

Megváltozott munkaképességű:  /  /

A kapcsoló segítségével jelölheti, ha a dolgozó megváltozott munkaképességű.

Nyugdíjas:  /  /

A kapcsoló segítségével jelölheti, ha a dolgozó nyugdíjas.

Távmunkára jogosult:
  /

Megadhatja, hogy a dolgozó jogosult-e távmunkára. A HR/Szabadság és távmunka nyilvántartás menüpontban távmunka igénylésekor a rendszer alapul veszi ezt a mezőt. Az a dolgozó nem igényelhet távmunkát, akinek adatlapján nincs engedélyezve a Távmunkára jogosult opció.

Munka jellege:

Megadhatja a munka jellegét. Lehetséges értékek: Szellemi foglalkoztatott, Fizikai foglalkoztatott, Nincs megadva.

Neme:

Megadhatja a dolgozó nemét.

JobCTRL szinkron
 /

Ha bejelöli az opciót és megadja a JobCTRL ID-t, akkor a rendszer elvégzi a dolgozóhoz a JobCTRL külső alkalmazással a szinkronizációt.
A mező csak abban az esetben látszik, ha a Paraméterekben aktív a JobCTRL szinkronizációs beállítás. Bővebben...

JobCTRL ID

A JobCTRL alkalmazásban a felhasználó azonosítója.

A mező csak abban az esetben látszik, ha a Paraméterekben aktív a JobCTRL szinkronizációs beállítás. Bővebben...

2. További adatok

Kiegészítő adatok fül

Az alábbi felületen rögzítheti a dolgozó előző munkahelyeinek adatait, a dolgozóval szemben érvényesített fegyelmi intézkedéseket, a dolgozó gyermekének/gyermekeinek adatait valamint az esetleges GYES/GYED időszakait.

Előző munkahelyek: A szabad szöveges mezőben megadhatja a dolgozó előző munkahelyeit a kívánt részletességgel.

Fegyelmi intézkedések: Ebben a mezőben megadhatja az esetleges fegyelmi intézkedések leírását.

Gyerekek: Itt adhatja meg a dolgozó gyermekének/gyermekeinek adatait, a következő módon:

- Nyomja meg az  (Új) gombot, majd az alábbi ablakban adja meg a gyermek nevét, születési dátumát, adóazonosítóját és TAJ számát.

- A  (Rögzít) gombbal tudja elmenteni az adatokat.

- További gyermek hozzáadásához ismételje meg a lépést.


GYES, GYED időszakai: 

- Nyomja meg az  (Új) gombot, majd az alábbi ablakban adja meg az adatokat:

- Az időszak adatainak mentéséhez nyomja meg a  (Rögzít) gombot.


Képzettségi adatok fül

Ezen a felületen rögzítheti a dolgozó képzettségi adatait: a szakképzettségét, iskolai végzettségeit, nyelvvizsgáit, jogosítványait és egyéb képzéseit. Ezeket az adatokat újabb füleken rögzítheti.

Új iskolai végzettséget a jobb oldali  (Új) gomb megnyomása után az alábbi ablak kitöltésével vehet fel:

Vizsgák, tanfolyamok, egyéb képzések adatait a következő adatok megadásával rögzítheti:

Nyelvvizsga adatok megadásához töltse ki az alábbi adatokat:

Jogosítvány adatainak rögzítése az alábbi ablakban lehetséges:

Béradatok, munkaszerződések fül

Béradatok, munkaszerződések

Új munkaszerződés hozzáadásához nyomja meg az  (Új) gombot, majd a megjelenő ablakban adja meg a szükséges adatokat:

- A Megnevezés megadása után adja meg a munkaszerződés elektronikus formájának elérési útvonalát! Használja a Fájlnév:  mezőt.

Példa. Beszkennelt munkaszerződés esetén a képeket egy dokumentumba gyűjtve (pld. .pdf), a dokumentum csatolható ezen a felületen.


- Adja meg a munkaszerződés érvényességét! Használja az Érvényesség: -tól  /  -ig  mezőket.

Fontos! Határozatlan idejű munkaszerződés esetében az érvényesség végét nem kell megadni (Deaktiválja a kapcsolót)! Új munkaszerződés rögzítése automatikusan zárja a korábbi lezáratlan érvényességi idejű munkaszerződést.


- Adja meg a béradatokat, majd a  (Rögzít) gombbal mentse el.

  •  A kiválasztott szerződéshez rögzített dokumentumot a  (Megnyit) gomb segítségével nyithatja meg. A megnyitás a számítógépen telepített programokkal történik.

Fontos! Órabér típusú munkaszerződés esetén a Távolléti díj és az Átlagbér mezők kitöltése is kötelező!


Cafeteria

A cafeteria adatok kezeléséhez az első lépés az adott évben a munkáltató által biztosított választható cafeteria elemek rögzítése. Ez évente visszatérő feladat, minden évben egy alkalommal újra kell rögzíteni a választható elemeket az épp hatályos jogszabályoknak, valamint a munkáltató belső szabályzatának megfelelő tartalommal.

Ezek a választható elemek adják a cafeteria táblázat sorait, míg a tizenkét hónap az oszlopait. Cafeteria adat rögzítéséhez válassza ki a rögzíteni kívánt elemnek és hónapnak megfelelő cellát majd kattintson a  (Módosít) gombra vagy kattintson duplán a szerkeszteni kívánt cellán.

Itt megadhatja az összeget és megjegyzést fűzhet az adott cafeteria elemhez.

Éves cafeteria elem hozzáadásához/szerkesztéséhez válassza a  gombot. Ekkor megjelenik a Cafeteria elemek törzsadat ablaka.

Itt az alsó gombsor segítségével szerkeszthet, vagy adhat hozzá új elemet.

Fontos! Az éves cafeteria elem törlése a dolgozók adatlapjairól is töröl minden, az elemhez tartozó adatot!


A Jutalmak részben új jutalmat adhat hozzá a dolgozóhoz:

Egyéb dokumentumok fül

Itt rögzíthetőek szükség esetén a dolgozóhoz tartozó egyéb dokumentumok.

- Adja meg a Megnevezés:  mezőben a dokumetnum nevét, majd a Fájlnév:  mező segítségével csatolhat új dokumentumot a dolgozóhoz.

- Szükség esetén adja meg a dokumentum érvényességi idejét.

- Az adatok mentéséhez kattintson a  (Rögzít) gombra.

- A kiválasztott dokumentumot a  (Megnyit) gomb segítségével nyithatja meg. A megnyitás a számítógépen telepített programokkal történik.

Targetek fül

Ennek a fülnek a láthatósága a Paraméterek beállításaitól függ. Be-/kikapcsolásához nézze meg a Törzsadatok - Paraméterek c. fejezetet, ahol beállíthatja a jutalékszámítás módját.

Ezen a felületen rögzíthet elérendő célokat a dolgozók számára. A target vagy cél alatt itt az adott dolgozó által bonyolított forgalmat értjük. A célt az időszak, a target összege és a dolgozó bónusza azonosítja.

- Adja meg az időszakot, melyre a target vonatkozik az Időszak: -tól -ig mező segítségével.

- Adja meg a target értékét a Target:  Ft mezőben!

- Írja be a bónusz mértékét a Bónusz:  % mezőbe!

Tárgyi eszközök fül

E felületen listázható ki a dolgozóhoz tartozó összes tárgyi eszköz. A listázáshoz kattintson a  (Lekérdez) gombra. Dolgozóhoz tárgyi eszközt a tárgyi eszközök nyilvántartásában rendelhet. (Bővebben a Tárgyi eszköz, tárolási hely c. fejezetben.)

Dolgozó másolása másik cégbe

Amennyiben az Europroof rendszerben több céget használnak, szükségessé válhat egy dolgozó adatainak másik cégbe történő áthelyezése. Ez a funkció a jobb gombos menüből elérhető. Ehhez a HR -> Hr, bér- és cafeteria-nyilvántartás menüpontban a kiválasztott dolgozónál jobb egérgombos menüben válassza a Dolgozó áthelyezése másik cégbe pontot.

A megjelenő ablakban válassza ki azt a céget, ahová szeretné áthelyezni a dolgozót, majd az  (OK) gombbal hagyja jóvá az áthelyezést.

Előfordulhat, hogy az áthelyezés után a dolgozó nem jelenik meg a listában. Használja az ablak alján található  /  A más cégekhez tartozó dolgozókat is mutassa jelölőt!

Fontos! A dolgozó áthelyezésével a JobCTRL ID nem kerül átmásolásra! Ezt ismét be kell állítani a dolgozó adatlapján.